De nya sociala medierna – mer muntligt och visuellt

Förra våren blev det stor uppståndelse kring en undersökning från en amerikansk investmentbank som visade att tonåringar håller på att överge Facebook och andra traditionella sociala nätverkstjänster. Facebook-användandet tappade ordentligt bland amerikaner under 20. Även YouTube minskade. Pinterest och Google Plus var stillastående.

De nya plattformarna är svårare att hantera för nyhetsmedia, då de inte är skapade för nyheter.

Ett annat tydligt generationsskifte handlar om unga amerikaners tendens att konsumera nyheter som helst är visuella, och främst på mobilen

Läs mer

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s