E-handel

E-handel ger större ordervärden för B2B-företag

När business-to-business-kunder lagt en order via e-handel, sade 44% av företagen att deras genomsnittliga ordervärde ökade jämfört med en order via mer traditionella kanaler, såsom personlig försäljning eller via telefon och fax, säger Forrester Research Inc. i en ny studie.

Forresters undersökning är baserad på en online-enkät med 45 e-handelsproffs från USA, Europa och Asien. Undersökningen visade också på att 52% av de tillfrågade sade att kostnaderna för att tillhandahålla kundsupport minskade för de kunder som lagt sina beställningar via e-handel jämfört med supportkostnader för andra kunder.

Läs mer på Internetretailer.com

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s