Facebook leder mobil tillväxt

Marknaden för mobilannonser globalt växte med hela 105 procent förra året, och omsatte totalt 115 miljarder kronor.

Enligt Facebook kommer knappt hälften av intäkterna i dag från mobilen.

”-Facebook har gått från att vara ett no mobile-företag för att vi inte hade någon mobilstrategi, till ett no mobile-företag för att mobilen genomsyrar allt”, säger Tina Kulow, kommunikationschef på Facebook i Norden, till Dagens Media.

Läs mer

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s