Cms:et är dött

Marknaden för cms eller publiceringssystem är i förändring. Faktum är att det egentligen inte går att prata om en cms-marknad längre. Anledningen är att publiceringsverktyget i dess traditionella mening, ett verktyg som används för att administrera innehållet på en sajt, blir allt mindre betydelsefullt. Istället krävs större integrerade systembyggen som också kan hantera e-handel, analys, personalisering, automatiserad marknadsföring, kundtjänst och crm, nyhetsbrev och så vidare. I branschen talas det därför idag om CXM, en förkortning som står för CustomerExperience Management. – ”Företag idag måste försöka förvandla sina okända besökare till kända besökare och bygga upp profiler på sina kunder som alltid finns med, säger Martin Edenström, cms och e-handelsexpert på Nansen” Länk

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s