Google Panda 4.0

Google har precis lanserat sin senaste uppdatering av sökalgoritmen, Panda 4.0. Panda är till för att minska antalet sidor med ”poor content” från att ta sig till toppresultaten vid sökningar. Nu krävs det som vi tidigare påpekat, mer content. Bra content. Relevant content. Det content användarna vill ha.

Google kontrollerar redan som bekant din bounce rate och det påverkar ditt sökresultat. Har du hög bounce rate och inte är en blogg eller en sida som potentiellt kan ha det så kan din sida påverkas. Därför gäller det att se till att din sida är fylld med bra och relevant information som dina besökare vill ha. Bra SEO innehåller förutom taggning, inlänkar och sociala medier även bra content. Hittar användarna det du vill ha så kommer du bli belönad för det med bättre ranking. Så se till att ta tillfället i akt och uppdatera sidan eller be er favoritbyrå att göra det åt er.

Mer information om Panda 4.0 kan ni här eller följer om ni följer Matt Cutts på Twitter

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s