Appannonser ökar

Googles dominans när det gäller betald trafik får sig en törn av appannonser. Trenden går till att vi använder mycket mobilen mycket mer nu än tidigare och det ser ut att öka ännu mera. I och med det är det även naturligt att marknadsförare vänder sig till mobilerna för att annonsera.

Väldigt många appar antingen är eller har en gratisversion av appen. Med gratisversion kommer nästan alltid en annons eller annan begränsning.

Jennifer Slegg skriver lite mer utförligt i sin artikel på Searchenginewatch, den hittar ni här: http://searchenginewatch.com/article/2348850/Search-Apps-Stealing-Mobile-Search-Ad-Revenues-from-Google-Report

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s