Det nya konceptet är att kartlägga dina offline köp

Detta har startat i USA och idén är att få in mer information om dig som kund och vad du gör utanför internet. Med den informationen blir det lättare för företag på internet att göra mer direktriktad reklam. Det som företagen vill ha är ett gigantiskt register över besökarna där du har med allt från skostorlek till lunchvanor. Ju mer information du har om någon desto lättare blir det att rikta rätt reklam vid rätt tidpunkt till rätt person.

Mer information om detta kan du läsa om på DN.

Annonser


Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s